Ramowy rozkład dnia
UWAGA!!!
Ramowy rozkład dnia jest zarysem dnia w przedszkolu i może ulec zmianie ze względu na: warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości, spotkania, wycieczki, czas realizacji tematu.
Ramowy rozkład dnia dla grup
3 i 4-latków
3 i 4-latków
7:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez zabawy i ćwiczenia pod kierunkiem nauczyciela. |
8:00 – 8:30 | Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku. |
9: 00 – 9:30 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie zębów. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
9: 30 – 9:50 | Zajęcia dydaktyczne z cała grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Wspieranie rozwoju dziecka. |
9:50 – 10:00 | Zabiegi higieniczne w łazience. |
10:00 – 10:30 | II śniadanie (herbatka owocowa lub soczek, owoc) |
10:30 – 11:40 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka samodzielnego ubierania się. Zabawy w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe organizowane przez nauczyciela, wycieczki i spacery. |
11:40 – 12:00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. |
12:00 – 12:30 | Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń podstawy programowej w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, zachowanie prawidłowej postawy podczas jedzenia. |
12:30 – 12:45 | Zabiegi opiekuńcze, higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do relaksu. |
12:45 – 14:15 | Relaks – leżakowanie, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
14:15 – 14:30 | Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14:30 – 14:50 | Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku. |
14:50 – 17:00 | Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, kontakty z rodzicami, rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla grup
5 i 6-latków
5 i 6-latków
7:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. |
8:00 – 8:30 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych. Eksponowanie pracy dyżurnych. |
9:00 – 9:15 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience – mycie zębów. |
9:15 – 9:45 | Zajęcia dydaktyczne z całą grupą w oparciu o podstawę programową organizowane przez nauczyciela. |
9:45 – 10:00 | Przygotowanie do II śniadania – czynności higieniczne w łazience. |
10:00 – 10:30 | Zajęcia dydaktyczne z całą grupą w oparciu o podstawę programową organizowane przez nauczyciela. |
10.30 – 10.45 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). |
10.45 – 11.45 | Zabawy dowolne na świeżym powietrzu, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11.45 -12.00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. |
12.00 – 12.30 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu. |
12.30 – 12.45 | Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów. Przygotowanie do relaksu. |
12.45 – 13.15 | Relaks – słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie, ćwiczenia relaksacyjne. |
13.15 – 14.15 | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, doskonalenie nabytej wiedzy i umiejętności. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi – dostosowanie zadań do możliwości dzieci, utrwalanie poznanych wierszy, piosenek. |
14.15 – 14.30 | Zabawa ruchowa. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
14.30 – 14.50 | Podwieczorek – kultura spożywania posiłku. |
14.50 – 17.00 | Zabawy ruchowe, własna aktywność dzieci, praca indywidualna. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |